För er som utsättas av andra människor!

Först vill jag tacka Pauline för en helt underbar kväll tillsammans med henne och massa andra underbara människor, livet utan er skulle inte vara något speciellt att hänga i julgranen, alltid lika kul med er. Tack tack tack! Sen vill jag tacka en viss person som alltid funnits vid min sida och haft förståelse om hur jag känner och har det. Du hjälper mig alltid ut ur jobbiga situationer, du är för bra Jessica. Men det finns även en till som denna gången hjälp mig, en person som jag känt sen typ 2an på lågstadiet som alltid har haft ett öga på mig, tack till även dej, det är inte sista gången jag kommer in till dej och pratar om det skulle vara något jobbigt, jag kommer snart tillbaka till dig med ny information... Dock så är jag fortfarande lite vilse i mig själv, vet inte hur jag ska komma ut ur det eller vad jag vill med mitt liv, Ena stunden så har jag ett beslut som jag är hundra på, men en stund senare eller dagen efter så är det inte ett bra beslut längre. Det är den jobbiga saken i det hela, vill bara hitta ett bra beslut som jag är mer än hundra procent säker på! Men det är inte så lätt som man önskar, tar man fel beslut så kan det ge konsekvenser för än själv och vem vill ha konsekvenser? Det finns många konsekvenser i världen har jag suttit och listat ut, det kan vara allt från att man har fördomar/mobbing mot: Invandrare, Vilken hår färg en tjej/kille ska ha, Homo- och Bisexuella, men även heterosexuella till att folk tycker att en helt vanlig människa är dum i huvudet eller en "alien" bara för att han- eller hon inte är som de, som sticker ut lite i mängden, men det är något som jag tycker är ballt, för vem fan vill vara som alla andra, livet och världen skulle bli så tråkig då! Tänk er själva, alla skulle ha samma kläder, ha samma intressen och hobbys, och ha samma arbete, känna lika mycket? kul ellerhur? varför inte döpa alla människor till samma namn med, det är väl det enda som fattas? nejnej, alla ska få vara precis den person som den vill vara, utan att behöva känna sig utanför, annorlunda och liknande saker.. Har folk emot detta så håll era förbaskade fördomar inom er, ni behöver inte berätta eller tala om de i de andras närvaro, för tänk efter lite, ni kanske inte heller är som speciellt "normala", och när ni då säger massa negativt till andra så kommer det bara fram, ni har era brister och de blir väldigt tydliga när ni går på annat oskyldigt folk, respekt tack, livet skulle bli så mycket bättre då, det är nog inte bara jag som tycker det, utan flera. Ett liv utan fördomar och mobbing skulle vara perfekt eller vad säger ni? Det är iallafall tur att jag är FÖRDOMASFRI! "allt detta säger jag, efter egna erfarenheter, som "offer" för människor som gillar att gå på oskyldigt folk. Jag vet att det är svårt att inte bry sig om de som folk säger, men det är bara att kämpa, för det går, idag tar jag inte alls lika mycket skit som jag gjorde för ett antal år sen. Det går att bearbeta, gör du detta så tröttar de "normala" folket att gå på dig.. Sen så har jag fått mycket hjälp av mina riktiga vänner, utan de vid min sida så hade det inte gått!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0