A afternoon together with Jesus and wonderful people!

Idag har man repet inför den kristna rock konserten i maj för första gången tillsammans med bandet som ska spela, riktigt mäktigt! Det var även första gången man sjung tillsammans med sin amigo Edwin, det lilla repet innan allvaret gick inte jätte bra, allt kändes fel. Var det vekligen rätt tonart? hahah, men det löste sig ändå.. För vi är bäst, det vet ju alla? Sen så fick man hoppa in och sjunga en helt annan låt och en annan Genre, från att sjunga rock/rap till en svensk ballad, haha. det lät kanske inte jätte bra, men vi gjorde vårt bästa, eller vad säger du lukas?
Klockan 7 började allvaret, och man var inte alls taggad på att sjunga låten igen för att det gått så pass dåligt som det gick. Men det gick betydligt bättre den gången, men man hör knappt sig själv, bara trummorna och gitarren.. så man vet inte hur det låter redigt, jag har aldrig tyckt om mikrofoner, vi är inte vänner precis, men vi kankse kan bli? det är något jag hoppas på iallafall.. inom sin tid kommer nog det med.. jag vet att jag kanske inte är världsbäst på att sjunga, men jag gör det för att det är kul. och vem vet en vacker dag kanske jag är det? Det blir iallafall Idol i år, men de underbara så får vi se. det är bara kul att se vad de säger och de kanske ger mig lite tips på hur jag kan utvecklas? vi får se hur det går!!
Men det bästa av denna kvällen var att man var tillsammans med Jesus, han fanns med oss och kollade på oss, alla låter handlade om han och det var mycket trevligt, hoppas på fler tillfällen tillsammans med vännerna i kyrkan, de jag känner och de jag inte känner och tillsammans med Jesus.. jag och många andra hoppas och tro på att det kommer bli en AWESOME konsert och vi ska göra det bästa för att alla ska minnas den, sen blir det en eller flera gudtjänser jag ska sjunga på, har tre låtar som ska framföras, det kommer bli mysigt, tre långsamma bra låtar, som jag valt själv. Sen till sist blir det två andra konserten, en tillsammans med kören DOXA och artisten Gladis de pilar, tror det kommer bli super kul och en grej att minnas, sen sist men absolut inte minst.. något som jag verkligen längtar till är musikalmix konserten, där vi ska blanda massa olika gamla musikaler, en av de vi är klara är med är Grease, där jag ska spela ledaren för T-birds, den coola snubben Danny, det kommer bli as värt!
Men nu ska jag återgå till Hockeyn igen!
Bless'n Peace people!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0